Marketing bezpośredni - postępowanie UOKiK - WIIH

Biuletyn
informacji publicznej
Biuletyn Informacji Publicznej
Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Opolu

Marketing bezpośredni - postępowanie UOKiK

Przedsiębiorca, który kontaktuje się z konsumentem telefonicznie dla celów marketingu bezpośredniego musi wcześniej uzyskać na to zgodę klienta. W związku z napływającymi skargami, Urząd sprawdza, czy przedsiębiorca sprzedający m.in. naczynia do gotowania mógł naruszyć przepisy

Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów docierają sygnały w sprawie telefonicznych działań marketingowych dotyczących naczyń do gotowania. Z doniesień wynika, że konsumenci, którzy nie wyrazili uprzedniej zgody na kontakt telefoniczny w celach sprzedażowych, otrzymują telefoniczne zaproszenia na pokazy naczyń do gotowania. W związku z tym Prezes UOKiK wszczął postępowanie wyjaśniające, w którym sprawdzi działania spółki Philipiak Polska.

Działania Urzędu wyjaśnią, czy mogło dojść do naruszenia zbiorowych interesów konsumentów. Postępowanie wyjaśniające może prowadzić do postawienia zarzutów i wszczęcia postępowania przeciwko przedsiębiorcy.

Przypominamy, że zgodnie z art. 172 Prawa telekomunikacyjnego, przedsiębiorca może kontaktować się telefonicznie z konsumentem w celu marketingu bezpośredniego, ale musi uzyskać wcześniej na to jego zgodę. Ponadto, zdaniem UOKiK - każdy przedsiębiorca kontaktujący się z konsumentem w celach sprzedażowych podejmuje działania marketingowe zatem musi być gotowy do udowodnienia, że uzyskał uprzednio taką zgodę. W przeciwnym wypadku naraża się na odpowiedzialność odszkodowawczą i administracyjną. Więcej informacji o umowach zawieranych na odległość lub poza lokalem przedsiębiorcy można znaleźć na www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl

Dodatkowe informacje dla mediów:

Małgorzata Cieloch, Rzecznik prasowy UOKiK
pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel.: 22 827 28 92, 55 60 106, 55 60 314
E-mail: malgorzata[dot]cieloch[at]uokik[dot]gov[dot]pl">

Pliki do pobrania

Wytworzył(a): Sierpiński Rafał
Wprowadził(a): Sierpiński Rafał
Opublikował(a): Sierpiński Rafał
Liczba wyświetleń: 711

Data wytworzenia: 2015-03-26 11:23:41
Data publikacji: 2015-03-26 11:23:43
Ostatnio aktualizował(a): Kubiński Dariusz
Data ostatniej zmiany: 2016-09-27 12:07:03

Historia zmian artykułu:
2016-09-27 12:07:03 [Modyfikowano],
Wprowadził(a): Kubiński Dariusz, .
2016-04-07 12:02:18 [Modyfikowano],
Wprowadził(a): Kubiński Dariusz, .
2015-09-24 11:21:26 [Modyfikowano],
Wprowadził(a): Sierpiński Rafał, korekta
2015-09-24 10:37:57 [Modyfikowano],
Wprowadził(a): Sierpiński Rafał, korekta
2015-09-15 13:29:22 [Modyfikowano],
Wprowadził(a): Sierpiński Rafał, Przeniesienie z sekcji "Marketing Bezpośredni" do sekcji "Porady UOKIK"

Projekt pn. Upowszechnienie e-usług świadczonych przez administrację publiczną w województwie opolskim jest współfinansowany przez Unię Europejską
ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2007–2013
na podstawie porozumienia nr RPOP.02.02.00-16-013/13-00.
© Opolski Urząd Wojewódzki
Zamknij ten komunikat Nasze strony wykorzystują pliki cookies.

Na naszych stronach używamy informacji zapisanych za pomocą cookies m.in. w celach reklamowych i statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami podmioty, takie jak firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W każdej przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Cookies.